Google kondigde enkele maanden geleden ‘Image Extensions’
aan, een nieuwe Google AdWords ad-extensie. Op dit moment wordt er nog getest
middels een open beta. De brandende vraag is echter wanneer de beta afgerond
wordt, want marketeers staan te springen om deze advertentie-extensie op grote
schaal te gaan implementeren.
De nieuwe extensie plaatst drie (relevante) afbeeldingen
boven een AdWords advertentie die op de toppositie staat. Hierdoor valt de
advertentie direct meer op en kunnen adverteerders een duidelijker beeld
scheppen van hetgeen ze aanbieden.
Tot nu toe was het alleen mogelijk om met PLA’s (product
listing ads) afbeeldingen te vertonen. Dit kon echter alleen voor e-commerce of
retailpartijen met een webshop. Dat zag er als volgt uit:
Wegens het grote succes van de PLA’s is Google aan de slag
gegaan om afbeeldingen ook op andere manieren in AdWords te kunnen gebruiken.
Dat zijn uiteindelijk de image extensions geworden.
Image extensions kunnen dus voor allerlei branches
interessant zijn, niet alleen voor e-commerce of retailzaken. Google geeft zelf
de reisbranche als voorbeeld:
Image extensions kunnen dus voor allerlei branches
interessant zijn, niet alleen voor e-commerce of retailzaken. Google geeft zelf
de reisbranche als voorbeeld:
Adverteerders kunnen met image extensions een nieuwe laag
aan de AdWords tekst advertenties toevoegen, waarin ze hun USP’s nog beter uit
kunnen laten komen. In een aantal gevallen zegt één afbeelding ook veel meer
dan tekst. Denk bijvoorbeeld aan een afbeelding van een luxe hotelkamer, zoals
in de afbeelding hierboven. Dat zegt meer dan dat in een advertentietekst “luxe
hotelkamers” wordt vermeld.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten