maandag 2 september 2013

Nieuwe kozijnen

Sinds kort ben ik er achter gekomen dat mijn huidige raamkozijnen niet meer helemaal in orde zijn, de verf laat los en er zit een houtworm in de kozijnen. Ik hink daarom op twee gedachten, of deze oude kozijnen laten repareren of nieuwe kozijnen aanschaffen waardoor de ramen er weer tiptop uitzien.

De huidige kozijnen laten repareren gaat veel tijd kosten. Naast de houtworm die momenteel aanwezig is moeten de kozijnen ook weer geschuurd worden en moet er een nieuwe lik verf overheen. Daarnaast zit er in mijn huidige kozijnen enkel glas, dit wil ik het liefst laten vervangen voor isolatieglas. Mijn voorkeur gaat daarom uit naar nieuwe kozijnen. Deze worden compleet geleverd en ik kan ook nog kiezen voor isolatieglas of andere specifieke wensen. Zo vind ik de kruisramen, die je veel in Amsterdam ziet, erg mooi. Op deze manier krijgt je kozijn een andere uitstraling en dit vind ik net wat mooier dan een ‘eenvoudig’ kozijn.


Ik neig momenteel meer naar de nieuwe kozijnen. Naast de bovengenoemde voordelen vind ik het ook prettig dat ik dan zeker weet dat alles weer helemaal goed is en ik de aankomende tijd vooruit kan zonder onderhoud. Desondanks ga ik alle voor en nadelen nog even op een rij zetten, zodat ik straks een weloverwogen en goed besluit kan nemen! 

















Geen opmerkingen:

Een reactie posten