maandag 30 september 2013

Klantenservice van een bedrijf is essentieel

De klantenservice van een bedrijf is essentieel voor het bedrijf. Een goede klantenservice kan ontzettend veel opleveren voor een bedrijf. Een slechte klantenservice kan daarentegen funest zijn.

Dagelijks bellen duizenden mensen met een klantenservice, de één belt voor een storing, de andere voor een simpele vraag en de andere belt weer voor een vraag over de rekening. Elke klant is een verhaal apart en moet ook zo behandeld worden, het is vaak storend voor klanten als zij niet begrepen worden en zij het gevoel krijgen dat ze niet goed behandeld worden.

Ik zelf vind dat erg storend, als ik een probleem bel ik en dan verwacht ik op zijn minst dat de persoon aan de andere kant van de lijn vriendelijk is en mij netjes te woord staat. Een andere stoor factor is voor veel mensen de wachttijd. Soms kom je nauwelijks door de lijn en moet je erg lang wachten. Dit kan frustrerend zijn en zorgt vaak voor ergernissen.


Ik vind het daarom belangrijk dat een bedrijf ervoor zorgt dat mensen niet te lang hoeven wachten, daarmee zijn je klanten meer tevreden en dat is belangrijk. Ontevreden klanten zijn namelijk geneigd om eens rond te kijken bij concurrenten en dat kan zorgen voor minder klanten en uiteindelijk voor minder omzet. Daarnaast verspreiden ontevreden klanten hun boodschap erg snel, en niks is zo belangrijk als mond op mond reclame. Zorg daarom voor een professionele klantenservice met kwaliteit!  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten